Sweet home - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Kim Tije - WaarBenJij.nu Sweet home - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Kim Tije - WaarBenJij.nu

Sweet home

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Februari 2014 | Nederland, Hengelo

Hallo Mensen,

Toch nog even de aller laatste update. Ben inmiddels alweer meer dan 2 weken in het koude kikkerlandje. Toch is de kou echt heerlijk maar helaas regent het iedere keer wanneer ik niet moet fietsen. Het is heel apart om nu toch echt weer thuis te zijn, het voelt net alsof Afrika een lekkere lange vakantie was. Ik mis het wel een beetje, altijd als ik op stage aan kwam waren ze zo blij om mij te zien. Zo’n stage is toch heel iets anders dan hier in Nederland. De eerste week in had ik nog even vrij genomen van school om zo alle vrienden en familie weer te zien. Maar gelukkig hebben we ook maar 3 daagjes school in de week, wat toch heel raar is omdat ik er niet echt meer aan gewend ben.

Stond laatst al in de supermarkt en was aan het wachten tot ze me hielpen met het inpakken van mijn tas, super dom want dat doen ze hier natuurlijk niet. Zelf had ik verwacht dat ik het fietsen een beetje verleerd was, alleen mijn conditie is er flink op achteruit gegaan. Auto rijden lukt ook nog wel maar moet er wel iedere keer aan denk oké Kim je moet hier rechts rijden. Het leven hier is ook ineens weer een stukje duurder, ben inmiddels zo gewend aan biljetten van 10, 20, 50 en 100. Nou kan het echt normale leven weer helemaal beginnen. Heerlijk om weer thuis te zijn, het was een top ervaring.

Liefs, Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hengelo

South Africa

Het idee om in buitenland stage te gaan lopen leek me echt te gek. Via school kregen we eerst alleen de kans om stage te lopen in de Duitsland. Dit sprak mij totaal niet aan, ben slecht in Duits en het is veelste dicht bij huis. Wat is Duitsland nou echt verschillend met Nederland.
Toen kregen we uiteindelijk de kans om stage te lopen in Zuid Afrika. Ik was eigenlijk meteen verkocht. We kregen een voorlichting op school, daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Na veel gedoe op school dat het misschien niet door zou gaan, ging het uiteindelijk toch door!
Later hebben we nog een voorlichting gehad met de organisatie Igostudenttravel, hier waren alleen de mensen bij die echt interesse hadden. Hier uit kregen we een gezellig clubje.
We vertrekken donderdag 29 augustus. Eerst stoppen we in Dubai, daarna vliegen we door naar Johannesburg. Vanaf daar hebben we nog een binnenlandse vlucht richting Elizabeth port, vanaf daar worden we opgehaald en gaan we naar Kenton-on-sea waar we de rest van de 5 maand zullen verblijven en stage gaan lopen.
Ik heb nog niet echt de kans gehad om me te verdiepen in me stage, de is namelijk geen website van de organisatie waar ik stage ga lopen. Het is de bedoeling dat ik met een man mee ga die langs verschillende adresjes gaat waar mensen met een beperking leven. Ik ben heel benieuwd.. Denk dat ze daar totaal anders omgaan met mensen die een beperking hebben.

Ik zal zoveel mogelijk proberen te bloggen.. Tot snel!

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Sweet home

19 Januari 2014

Aftellen

02 Januari 2014

Back to normal

19 December 2013

Kleine vakantie update

11 December 2013

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika
Kim

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1636
Totaal aantal bezoekers 8462

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

South Africa

Landen bezocht: