eerste indruk - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu eerste indruk - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu

eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Kim

31 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Daar stonden we dan donderdagmiddag op schiphol airport met de uitzwaai ploeg. Na wat traantjes te laten vallen moest het toch echt gebeuren, op naar Zuid-Afrika! Je realiseert het eigenlijk helemaal niet dat 5 maand toch best wel lang is. We vlogen eerst van Amsterdam naar Dubai. Het vliegveld van Dubai was erg indrukwekkend, groot, mooi, heeel veel verschillende soorten mensen. Vanaf daar vlogen we door naar Johannesburg waar Tessa en ik de hele reis (heerlijk) hebben geslapen. We werden wakker gemaakt voor het ontbijtje, dat vliegtuigvoer is niet helemaal top. Broodje dat aan voelt als plastic, maar verder was het redelijk te eten. Johannesburg hebben we snel onze koffers opgehaald om de binnenlandse vlucht te maken naar Port Elizabeth (PE). Daar werden we opgehaald door iemand van de organisatie. Eerst waren we allemaal aan het kijken naar de auto's. De mensen rijden hier allemaal links, maar je raakt er vrij snel aangewend. (nu het zelf nog uitproberen..) De staan ook allemaal mensen te liften langs de snelweg, dit zou je normaal gesproken in Nederland echt niet in je hoofd halen. Ondertussen hebben we ook allemaal verschillende dieren gezien langs de snelweg, je rijd langs verschillende natuurreservaten. Eindelijks aangekomen in Kenton-on-Sea hebben we eerst het huis bekeken waar we met zijn alle zouden overnachten. Maar door wat wijzigingen overnachten Tessa en ik nu ergens anders. Zijn beide erge mooie appartementen, het apparte is dat je vaak meerdere gebouwen hebt. Wij moeten naar buiten om naar onze slaapkamer te komen. Wij krijgen 2 puppy's bij ons appartement, te lief. We gingen 's avonds gezamenlijk eten, waar de jongens pasta hebben gekookt wat uiteindelijk iets te weinig was. Dus hebben we maar was sausages rolls (saucijze broodjes) in de oven gegooid. Daarna zijn we wezen stappen in Volo kroegje in het dorp. De mensen uit de townships zijn allemaal erg aardig. Ze vinden het leuk dat je er bent, tonen veel intresse. Je krijgt het ene na het andere shotje van ze. Was erg leuk avondje stappen, ook erg goed voor je Engels. Dit kan ik de komende maanden zeker wel overleven!

Lieve mensen ik probeer snel weer wat van me te laten horen..

totsiens




  • 31 Augustus 2013 - 13:40

    Fleurieke:

    Geniet ervan meid!

  • 31 Augustus 2013 - 13:51

    Jolanda Ten Tije:

    Hoi lieverd,
    Fijn dat jullie goed over zijn gekomen, ik hoop dat het huis jullie bevalt, en de overige bewoners.
    En wat schattig dat jullie 2 puppies krijgen, dan mis Puck ook minder!
    XX Mam

  • 31 Augustus 2013 - 14:29

    Bregje:

    Aaah super leuk kimmie! Echt jaloers! Geniet er van:):):)

  • 31 Augustus 2013 - 14:37

    Linsey:

    Super om te horen dat jullie goed aangekomen zijn! Tot snel! X

  • 31 Augustus 2013 - 18:46

    San:

    Heee dames! Fijn te horen dat jullie veilig zijn overhekomen en de vliegtuigreis en het plaatic brood dus hebben overleelft:p aan de linkerkant aan de wegrijden dat lijkt me spannend:p maar komt vast goed:D wat leuk dat jullie twee puppies krijgen. Ik wAcht met smart op de vele mooie foto"s :D hoop snel weer wat van julie te horen! Geniet er van! Liefs

  • 02 September 2013 - 11:13

    Sandra Rouwler:

    Ha Kim en Tessa,geweldig dat het goed aanvoelt!De eerste ervaring is altijd belangrijk.Succes en ga genieten en doe natuurlijk veel ervaring op! Doei ,liefs Loes,Stef,Anouk,Gerard
    en Sandra.,

  • 03 September 2013 - 09:19

    Monique Wissink:

    Hallo Kim, fijn dat de reis goed gegaan is!
    Ik ben erg benieuwd naar je verhalen, ik ga je volgen.
    Ik wens je een super mooie en leerzame tijd.
    Groetjes, Monique

  • 03 September 2013 - 22:29

    Annemarie:

    Hallo Kim en Tessa, lekker slapen in het vliegtuig dat schiet lekker op, niet te veel shotjes drinken, ha, ha, dan weet je de weg naar je appartement niet meer, geniet lekker, veel plezier en veel levenservaring, dikke kus, annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kenton on Sea

South Africa

Het idee om in buitenland stage te gaan lopen leek me echt te gek. Via school kregen we eerst alleen de kans om stage te lopen in de Duitsland. Dit sprak mij totaal niet aan, ben slecht in Duits en het is veelste dicht bij huis. Wat is Duitsland nou echt verschillend met Nederland.
Toen kregen we uiteindelijk de kans om stage te lopen in Zuid Afrika. Ik was eigenlijk meteen verkocht. We kregen een voorlichting op school, daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Na veel gedoe op school dat het misschien niet door zou gaan, ging het uiteindelijk toch door!
Later hebben we nog een voorlichting gehad met de organisatie Igostudenttravel, hier waren alleen de mensen bij die echt interesse hadden. Hier uit kregen we een gezellig clubje.
We vertrekken donderdag 29 augustus. Eerst stoppen we in Dubai, daarna vliegen we door naar Johannesburg. Vanaf daar hebben we nog een binnenlandse vlucht richting Elizabeth port, vanaf daar worden we opgehaald en gaan we naar Kenton-on-sea waar we de rest van de 5 maand zullen verblijven en stage gaan lopen.
Ik heb nog niet echt de kans gehad om me te verdiepen in me stage, de is namelijk geen website van de organisatie waar ik stage ga lopen. Het is de bedoeling dat ik met een man mee ga die langs verschillende adresjes gaat waar mensen met een beperking leven. Ik ben heel benieuwd.. Denk dat ze daar totaal anders omgaan met mensen die een beperking hebben.

Ik zal zoveel mogelijk proberen te bloggen.. Tot snel!

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Sweet home

19 Januari 2014

Aftellen

02 Januari 2014

Back to normal

19 December 2013

Kleine vakantie update

11 December 2013

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika
Kim

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 8476

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

South Africa

Landen bezocht: