Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Kim

11 December 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Hallo liefjes,

Eindelijk naar heel veel gedoe zijn mijn ouders toch naar bijna ander halve dag later in Kenton-on-Sea aangekomen. Maar beter laat dan nooit. Het begon allemaal met de vliegreis van zaterdag die geannuleerd was, ze konden dezelfde vliegreis nemen maar dan op zondag. Volgens de vliegmaatschappij zou dit prima aansluiten, kwamen ze in Londen aan hebben ze hun aansluiting op de volgende vlucht gemist. Dan maar een beetje omreizen via Dubai. Maandagavond rond 11 waren ze dan in het regenachtige Kenton aangekomen. Heel apart om me ouders in Kenton te zien, je bent natuurlijk helemaal gewend aan je leventje daar zonder ouders. Super fijn om ze eindelijk weer te zien, natuurlijk even een traantje weg gepikt. Het was de bedoeling dat ze bij ons in het huis zouden overnachten maar dan apart boven in de cottage, dan sliep ik samen met Tessa nog op onze eigen kamer. Maar dit was niet zo’n gezellig idee dus heb besloten om maar opzoek te gaan naar iets kleins voor ons 3tjes als een klein verassing. Tessa mocht ook gezellig mee uit logeren op te kleine slaapbank hihi.

De eerste dag zijn we heerlijk wezen ontbijten bij voila. Daarna zijn we bij de mensen langs geweest die met mijn stage te maken hebben. Nombulelo de vrouw waar mee ik werk op mijn stage, hier kon ik ze ook meteen mijn stageplek laten zien. Roos onze stage begeleidster waarmee we iedere vrijdag ochtend supervision hebben. Mijn andere stageplaats Uviwe en de soepkeuken, waar de dames bezig waren met een kleine sinterklaasmiddag. De cadeaus die Ceciel vanuit Nederland had gekregen mochten de kinderen allemaal uitpakken. Daarna op naar huis en even bijkomen na alle eerste indrukken die me ouders op hadden gedaan. Ook hebben we nog eventjes met Jenny gepraat, vrouw die veel voor de community betekend en dan ook onze stageplekken kent. ’s Avonds besloten om uit eten te gaan bij Jerry’s onze vaste eetstekkie op woensdag avond voor pizza night. Maar het zat niet mee, de kaas voor de pizza’s was op. Toen hebben we besloten om bij malbini’s afhaalpizza te halen en deze gezellig op te eten thuis.

Vandaag dan maar op naar Knysna om hier onze reis verder voor te zetten. Maar eerst wachten op de koffers die naar Kenton worden gebracht, deze waren helaas niet mee gekomen met de vlucht. De ene koffer was open gemaakt, jaa hoor omdat ze waarschijnlijk mijn chocolade pepernoten niet vertrouwden. Mijn ouders hadden heel veel spulletjes meegenomen vanuit Nederland allemaal voor mijn stageplek. Heeel veel ondergoed voor de kinderen wat ze hier zeker wel kunnen gebruiken. Het is hier volgens mij geen probleem als je de hele week hetzelfde ondergoed aan hebt, hygiëne is niet erg belangrijk. Verder allemaal knutselen spulletjes, ballonen, kantoor artikelen etc. Ben er echt super blij mee maar duurt helaas nog even voordat ik ze op de school kan geven. Na de lange rit na Knysna aangekomen bij onze mooie lodge’s. Het voelt echt alsof we in de middle of nowhere zijn, lijkt hier net een oerwoud. Maar we lopen de straat over en we zijn in het centrum van de stad. We zijn uit eten geweest bij waterfront, bij de ocean basket en je raad het al een heerlijk visrestaurant.

Morgen weer een nieuwe dag, waar we olifanten park gaan bezoeken & gaan hiking en misschien nog wel de heads(viewpoint) gaan bekijken. Verder valt er nog heel veel te zien en hebben we nog heel veel dingen in de planning, maar wat doe je met zo weinig tijd. Nog een klein weekje en dan kan Rob zich ook toevoegen bij de het reisgezelschap, jeeeej.

Heeel veel liefs, Kim


  • 11 December 2013 - 22:00

    Monique W.:

    Hallo Kim en familie, wat leuk dat jullie elkaar opzoeken! Ik wens jullie na die tegenvallende heenreis , heel veel plezier en mooie indrukken! Geniet en Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kenton on Sea

South Africa

Het idee om in buitenland stage te gaan lopen leek me echt te gek. Via school kregen we eerst alleen de kans om stage te lopen in de Duitsland. Dit sprak mij totaal niet aan, ben slecht in Duits en het is veelste dicht bij huis. Wat is Duitsland nou echt verschillend met Nederland.
Toen kregen we uiteindelijk de kans om stage te lopen in Zuid Afrika. Ik was eigenlijk meteen verkocht. We kregen een voorlichting op school, daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Na veel gedoe op school dat het misschien niet door zou gaan, ging het uiteindelijk toch door!
Later hebben we nog een voorlichting gehad met de organisatie Igostudenttravel, hier waren alleen de mensen bij die echt interesse hadden. Hier uit kregen we een gezellig clubje.
We vertrekken donderdag 29 augustus. Eerst stoppen we in Dubai, daarna vliegen we door naar Johannesburg. Vanaf daar hebben we nog een binnenlandse vlucht richting Elizabeth port, vanaf daar worden we opgehaald en gaan we naar Kenton-on-sea waar we de rest van de 5 maand zullen verblijven en stage gaan lopen.
Ik heb nog niet echt de kans gehad om me te verdiepen in me stage, de is namelijk geen website van de organisatie waar ik stage ga lopen. Het is de bedoeling dat ik met een man mee ga die langs verschillende adresjes gaat waar mensen met een beperking leven. Ik ben heel benieuwd.. Denk dat ze daar totaal anders omgaan met mensen die een beperking hebben.

Ik zal zoveel mogelijk proberen te bloggen.. Tot snel!

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Sweet home

19 Januari 2014

Aftellen

02 Januari 2014

Back to normal

19 December 2013

Kleine vakantie update

11 December 2013

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika
Kim

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8479

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

South Africa

Landen bezocht: