Regenachtige update - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu Regenachtige update - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu

Regenachtige update

Blijf op de hoogte en volg Kim

22 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

Hallo lieve mensen,


Ik wil het liefste zeggen hier een zonnige update uit Zuid-Afrika maar dat valt helaas een beetje tegen. Het regent hier de laatste dagen bijna iedere dag en soms ook nog onweer. Gelukkig is het nog wel boven de 20 graden en gaan we richting de zomer. Kom maar op met het korte broekjes met slippers weer. Tessa en ik leven op dit moment nog eventjes met zijn 2tjes in het huis. Maar de anderen komen dit weekend terug van Kaapstad, het is zo nogal stil met zijn 2tjes in het grote huis. Verder is het huis echt super relaxt, prima plek om de laatste 3 maandjes nog door te brengen.

Op mijn stage plek gaat het verder erg goed. Mijn collega begint door te krijgen dat als je iets wilt bereiken dat je niet kunt blijven zitten met je luie kont op de stoel. Ze hoopt het liefste dat ik 3 jaar blijf, zodat de school helemaal lekker loopt. Maar dat gaat gelukkig niet gebeuren, daarvoor verlang ik soms nog te veel naar huis. We hebben laatst al hoedjes van papier gemaakt, dit was een groot succes. Verder heb ik een sterren systeem gemaakt, als ze iets goed doen kunnen ze een ster verdienen. Het werkt soms net iets te goed, iedere dag veegt hetzelfde jongetje de vloer. Ik ga waarschijnlijk ook mee op huisbezoeken om te bekijken hoe de kinderen het in hun huissituatie hebben. Misschien dat we ook de ouders tips kunnen geven met het omgaan met hun kinderen. Het lijkt me erg interessant om te zien, maar ook wel zwaar om mee te maken. De cultuur is in veel dingen heel anders en soms onbegrijpelijk. waarschijnlijk zullen ze ook niet heel snel iets aan nemen van een blanke jonge meid als mij.

Er was laatst een stukje van mijn tand afgebroken, was al helemaal in schok dat ik hier naar de tandarts moest. Het was redelijk vergelijkbaar met de Nederlandse tandarts, natuurlijk op Afrikaanse tijd een half uurtje wachten in de wacht kamer. Voor dat ik het wist had ik een verdoving in me mond, vervelend dingetje is dat ze bijna niet uitleggen maar gewoon doen. Nu dit weekend maar eens kijken of ik de kapper aandurf (haha).

Een leuk vooruitzicht, morgen pizza night. Donderdag een pink party bij ons thuis, gewoon omdat het kan. Binnenkort de andere disabeld school bekijken. Time fly’s.

Bye X People,

  • 22 Oktober 2013 - 23:34

    Elaine Van Den Brink:

    Hee Kim..

    Leuk om je verhaaltje te lezen zeg! Goed te horen dat je je vermaakt! Knap dat je zelf al dingen hebt aangepakt. Ze zijn maar wat blij met jou als ik je verhaaltje zo lees!

    Heel veel succes verder nog.. Het mooie weer is in aantocht! Geniet ervan!

    Groetjes Elaine

  • 23 Oktober 2013 - 00:05

    Angelique:

    Naar de kapper haha...kom je straks terug met vlechtjes? Nog 3 maanden wat gaat de tijd snel....zie je snel..xx

  • 23 Oktober 2013 - 09:43

    San:

    Haha maak ons maar jaloers met je korte rokjes en slipper weer :p
    Wel mooi om te horen dat je al zeker veel hebt bereikt!
    Heel veel plezier daar! Geniet er van! Liefs san

  • 27 Oktober 2013 - 23:06

    Monique:

    Hallo Kim, ik volg je blog trouw. Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van wat je zoal meemaakt.
    Fijn om te lezen, dat jij voor deze kids het verschil kunt maken. Nog maar 3 maandjes? Geniet van de komende zomer! Groetjes, Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kenton on Sea

South Africa

Het idee om in buitenland stage te gaan lopen leek me echt te gek. Via school kregen we eerst alleen de kans om stage te lopen in de Duitsland. Dit sprak mij totaal niet aan, ben slecht in Duits en het is veelste dicht bij huis. Wat is Duitsland nou echt verschillend met Nederland.
Toen kregen we uiteindelijk de kans om stage te lopen in Zuid Afrika. Ik was eigenlijk meteen verkocht. We kregen een voorlichting op school, daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Na veel gedoe op school dat het misschien niet door zou gaan, ging het uiteindelijk toch door!
Later hebben we nog een voorlichting gehad met de organisatie Igostudenttravel, hier waren alleen de mensen bij die echt interesse hadden. Hier uit kregen we een gezellig clubje.
We vertrekken donderdag 29 augustus. Eerst stoppen we in Dubai, daarna vliegen we door naar Johannesburg. Vanaf daar hebben we nog een binnenlandse vlucht richting Elizabeth port, vanaf daar worden we opgehaald en gaan we naar Kenton-on-sea waar we de rest van de 5 maand zullen verblijven en stage gaan lopen.
Ik heb nog niet echt de kans gehad om me te verdiepen in me stage, de is namelijk geen website van de organisatie waar ik stage ga lopen. Het is de bedoeling dat ik met een man mee ga die langs verschillende adresjes gaat waar mensen met een beperking leven. Ik ben heel benieuwd.. Denk dat ze daar totaal anders omgaan met mensen die een beperking hebben.

Ik zal zoveel mogelijk proberen te bloggen.. Tot snel!

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Sweet home

19 Januari 2014

Aftellen

02 Januari 2014

Back to normal

19 December 2013

Kleine vakantie update

11 December 2013

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika
Kim

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 8473

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

South Africa

Landen bezocht: