Stressloos weekend - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu Stressloos weekend - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu

Stressloos weekend

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 December 2013 | Zuid-Afrika, Knysna

Hallo Lievies,

Heb het gevoel dat ik al lang niet meer iets van me heb laten horen, toch maar even een kleine update.

Donderdag kwamen 2 van mijn huisgenootjes op mijn stageplek. Ik vroeg me al af wat doen ze hier, ze hebben zelf ook stage toch? De vraag was: Kim, hou je van spontane acties. Ik zei: jaa natuurlijk. Okay dan ga je nu met ons mee naar Knysna voor een weekendje weg. Snel Tessa opgehaald en spul ingepakt en weg gegaan.

Naar 4 uur rijden in Knysna aangekomen, we werden leuk ontvangen bij het hostel. Het hostel zat op Lesure island, klein eilandje met veel mooie huizen. Daardoor kreeg je meteen het vakantie gevoel. Daarna hebben we snel onze spulletjes gepakt en uit eten gegaan. De dag erna zijn we eerst heerlijk wezen ontbijten, op het andere eiland en winkeltjes wezen kijken. Daarna zijn we naar Waterfront gegaan om daar souvenirs winkeltjes te bekijken en een bootje tripje gemaakt. De heads bekeken en op het strand gelegen. ’s Avonds uit eten en daarna zijn Tes en ik wezen stappen. Eindelijke weer een keertje een club waar we konden dansen. Zaterdag verliep snel, eerst naar een markt geweest waar boeren allemaal hun producten verkochten. De stad in geweest en ’s avonds een braai rond een kampvuurtje om het weekendje gezellig af te sluiten.

Morgen nog 1 half dagje stage en dan de laatste schoolopdracht afronden. Met een leuk vooruitzicht. Mijn ouders die zondag langs komen om rond te reizen.

Xliefs, Kim

  • 02 December 2013 - 00:31

    Sylvia:

    Leuk leuk hoor! Veel plezier met je ouders!!

  • 02 December 2013 - 10:45

    San:

    Wat leuk!! Haha hopenlijk was je het dansen nog niet verleerd:p wel heel leuk zon spontane actie! Heel veel plezier nog daar en geniet er van! Ik ga je wel steeds meer missen goor! Dus als he teruh bent moettwn ae maar extra veel dansjes gaaan maken;p liefs sandra

  • 07 December 2013 - 16:22

    Ellen:

    Hoi kim,

    Leuk die spontane acties..
    Heel veel plezier met je ouders.
    Laat ze je veel van het land zien en van jou stageplekken?
    Groetjes Ellen Nijmeijer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

South Africa

Het idee om in buitenland stage te gaan lopen leek me echt te gek. Via school kregen we eerst alleen de kans om stage te lopen in de Duitsland. Dit sprak mij totaal niet aan, ben slecht in Duits en het is veelste dicht bij huis. Wat is Duitsland nou echt verschillend met Nederland.
Toen kregen we uiteindelijk de kans om stage te lopen in Zuid Afrika. Ik was eigenlijk meteen verkocht. We kregen een voorlichting op school, daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Na veel gedoe op school dat het misschien niet door zou gaan, ging het uiteindelijk toch door!
Later hebben we nog een voorlichting gehad met de organisatie Igostudenttravel, hier waren alleen de mensen bij die echt interesse hadden. Hier uit kregen we een gezellig clubje.
We vertrekken donderdag 29 augustus. Eerst stoppen we in Dubai, daarna vliegen we door naar Johannesburg. Vanaf daar hebben we nog een binnenlandse vlucht richting Elizabeth port, vanaf daar worden we opgehaald en gaan we naar Kenton-on-sea waar we de rest van de 5 maand zullen verblijven en stage gaan lopen.
Ik heb nog niet echt de kans gehad om me te verdiepen in me stage, de is namelijk geen website van de organisatie waar ik stage ga lopen. Het is de bedoeling dat ik met een man mee ga die langs verschillende adresjes gaat waar mensen met een beperking leven. Ik ben heel benieuwd.. Denk dat ze daar totaal anders omgaan met mensen die een beperking hebben.

Ik zal zoveel mogelijk proberen te bloggen.. Tot snel!

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Sweet home

19 Januari 2014

Aftellen

02 Januari 2014

Back to normal

19 December 2013

Kleine vakantie update

11 December 2013

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika
Kim

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 8472

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

South Africa

Landen bezocht: