eerste stage weekje - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu eerste stage weekje - Reisverslag uit Kenton on Sea, Zuid-Afrika van Kim Tije - WaarBenJij.nu

eerste stage weekje

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 September 2013 | Zuid-Afrika, Kenton on Sea

molweni!

We hadden van te voren al onze stage plekken eerder bekeken. Maar toch is het natuurlijk wel spannend om eerste echt stage dag te beginnen. Maandags hadden we nog even een overleg met Rose over de laatste dingetjes. Dinsdag mochten we toch echt beginnen. Ik kwam aan op mijn stage plek en werd meteen warm onthaald. De mensen in de townships zijn erg enthousiast als ze blanken mensen zien, dit betekend vaak dat er geld is. De kinderen waren enthousiast, ze konden in het begin niet van mijn haar afblijven. Blond haar zien ze bijna niet in de townships, mijn horloge konden ze ook niet vanaf blijven. Verder liep het dagje eigenlijk vrij leuk, heb erg veel klets met mijn stage begeleidster. Zei spreekt redelijk Engels, top combinatie dacht ik zo met mijn Engels. Ze hebben hier wel allemaal dag planningen maar ze houden de helft van de tijd zich er niet aan. In Nederland is structuur belangrijk bij de meeste kinderen met een beperking. Mijn stage begeleidster heeft een aantal klein cursussen gedaan om te kunnen werken met de kinderen met een beperking. Maar verder weet ze vrij weinig over de beperkingen. De ouders laten hun kind checken of het een beperking heeft. Ze krijgen daar dan een grand voor dat is 1200 rand (ong. 100€) per maand, een kind zonder beperking krijgt rond de 180 rand (ong. 15€). Maar vaak word het door de ouders met een kind met beperking verkeerd uitgegeven. De kinderen met berperking worden hier wel eens in een hoekje gedrukt. Mijn stageplek zie ik er zitten, ik hoop dat ik hier een verschil kan maken. Het hier meer laten worden zoals de gehandicaptenzorg in Nederland is.

Weekend: Vrijdag zijn we eerst met zijn allen gezellig naar de pizzatent gegaan om daar goed gebruik te maken van de happy hours:) Daarna zijn we door gegaan naar Volo's een leuk kroegje in Kenton om daar nog wat te drinken. Het werd toch iets later dan gedacht..
Zaterdags zouden we eerst naar addo elephant prak gaan, maar dit kon helaas niet doorgaan omdat we geen zekerheid hadden op vervoer. Toen hebben we met de groep besloten om te gaan kijken in East London en daarna door te gaan naar de big pineapple. East London was echt een domper, een grote stad met veel industrie en geen mooie boulevard. Blijkt dat we helemaal het super grote winkelcentrum hebben gemist. Daarna zijn we doorgegaan naar de big pineapple. Het is hier helemaal niet erg om in de auto te zitten want overal waar je om je heen kijkt ziet het er anders uit, je bent nooit uitgekeken.''s avonds wezen eten bij de sandbar, erg leuk is een boot op het water als restaurant. Daarna zijn Tessa en ik naar een lady's night geweest bij een aantal locals. Iedereen gekleed in de pyjama gezellig kletsen en borrels drinken. Nu heerlijk genieten van me lazy SUNday.


Bye people X

  • 17 September 2013 - 07:29

    San:

    Kimmie! Klinkt super leuk! Wel grappig denk om het verschil tussen hier en daar te zien. Ik hoop ok zeker dat je wat voor die kindertjes kunt betekenen :) maar dat komt vast wel goed! Heel veel plezier op je komende stage dagen! Geniet er van! Liefs san

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kenton on Sea

South Africa

Het idee om in buitenland stage te gaan lopen leek me echt te gek. Via school kregen we eerst alleen de kans om stage te lopen in de Duitsland. Dit sprak mij totaal niet aan, ben slecht in Duits en het is veelste dicht bij huis. Wat is Duitsland nou echt verschillend met Nederland.
Toen kregen we uiteindelijk de kans om stage te lopen in Zuid Afrika. Ik was eigenlijk meteen verkocht. We kregen een voorlichting op school, daardoor werd ik alleen maar enthousiaster. Na veel gedoe op school dat het misschien niet door zou gaan, ging het uiteindelijk toch door!
Later hebben we nog een voorlichting gehad met de organisatie Igostudenttravel, hier waren alleen de mensen bij die echt interesse hadden. Hier uit kregen we een gezellig clubje.
We vertrekken donderdag 29 augustus. Eerst stoppen we in Dubai, daarna vliegen we door naar Johannesburg. Vanaf daar hebben we nog een binnenlandse vlucht richting Elizabeth port, vanaf daar worden we opgehaald en gaan we naar Kenton-on-sea waar we de rest van de 5 maand zullen verblijven en stage gaan lopen.
Ik heb nog niet echt de kans gehad om me te verdiepen in me stage, de is namelijk geen website van de organisatie waar ik stage ga lopen. Het is de bedoeling dat ik met een man mee ga die langs verschillende adresjes gaat waar mensen met een beperking leven. Ik ben heel benieuwd.. Denk dat ze daar totaal anders omgaan met mensen die een beperking hebben.

Ik zal zoveel mogelijk proberen te bloggen.. Tot snel!

Recente Reisverslagen:

18 Februari 2014

Sweet home

19 Januari 2014

Aftellen

02 Januari 2014

Back to normal

19 December 2013

Kleine vakantie update

11 December 2013

Doeg Kenton, Hallo rondreis door Zuid-Afrika
Kim

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 8471

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

South Africa

Landen bezocht: